Kobbelair
DA42 Twin Star er et tomotors, 4 sædet rejsefly, som er bygget af moderne carbon/composit materialer. Diamond Aircraft industries er hjemmehørende i Wien Østrig, og derfor inden for EASA. området.
Motorerne er turbo dielsel Thielert Centurion 2,0 comonrail injection, som normalt kører på Jet fuel, alternativt diesel eller petroleum. Motorerne er udstyret med 3-bladet hydraulisk MT Constant Speed Propeller.
Thielert Centurion Aircraft Engines GmbH Hamborg Tyskland, har bygget og udviklet motorerne på baggrund af aluminiums motorer til biler. Sikker og pålidelig styring af motorerne sker gennem Full Authority Digital Engine Control (FADEC), med single lever control system. Dette betyder et betragtelig lavere brændstofforbrug, og da priserne på jet fuel er billigere end avgas benzin, bliver det til lavere operations udgifter. Thielert Centurion Engines er udstyret med Electronical Data Logging.
 
Tank kapaciteten er ca. 300 liter, hvilket med en hastighed på omkring 300 km/t og brændstofforbrug på mellem 30 og 40 liter pr time, giver en rækkevidde på ca. 2300 kilometer incl. reserver. Normal flyvehøjde er mellem 1000 meter og 5500 meter, idet flyet også er udstyret med oxygen system.
 
Instrumenteringen i cockpit er det moderne Garmin 1000 Glass Panel Cockpit med Bendix King KAP 140 autopilot og integrerede instrumenter, fordelt på to skærme. Garmin instrumenterne er udviklet i samarbejde med Airbus industries.
 
Flyet kan opereres under kendte isnings forhold, da flyet er udstyret med TKS Deicing Fluid System, som afiser vingeforkanter, horisontal og vertikal halefinne, propeller og forrude.
 
Flyet er velegnet til rejseaktiviteter og skoleflyvning, og da flyet vejer under 2000 kgs, er det fritaget for enroute afgifter i Europa.
 
DA40 Diamond Star er et enmotors, 4 sædet rejsefly, som er bygget af moderne carbon/composit materialer. Diamond Aircraft industries er hjemmehørende i Wien Østrig, og derfor inden for EASA. området.
Motoren er turbo dielsel Thielert Centurion 2,0 comonrail injection, som normalt kører på Jet fuel, alternativt diesel eller petroleum. Motoren er udstyret med 3-bladet hydraulisk MT Constant Speed Propeller.
Thielert Centurion Aircraft Engines GmbH Hamborg Tyskland, har bygget og udviklet motoren på baggrund af aluminiums motorer til biler. Sikker og pålidelig styring af motoren sker gennem Full Authority Digital Engine Control (FADEC), med single lever control system. Dette betyder et betragtelig lavere brændstofforbrug, og da priserne på jet fuel er billigere end avgas benzin, bliver det til lavere operations udgifter. Thielert Centurion Engines er udstyret med Electronical Data Logging.
 
Tank kapaciteten er ca. 150 liter, hvilket med en hastighed på omkring 200 km/t og brændstofforbrug på omkring 20 liter pr time, giver en rækkevidde på ca. 1300 kilometer incl. reserver. Normal flyvehøjde er mellem 1000 meter og 4000 meter.
 
Instrumenteringen i cockpit er med traditionelle IFR instrumenter og dobbelt GPS Garmin 430 med Bendix King KAP 140 autopilot. Garmin instrumenterne er udviklet i samarbejde med Airbus industries.
 
Flyet er velegnet til rejseaktiviteter og skoleflyvning, og da flyet vejer under 2000 kgs, er det fritaget for enroute afgifter i Europa.
Nyheder